3 Kasım 2009 Salı

ZEYTİNLİ SİMİT/ MAYALI AÇMA





Bu tarifin methini çok duydum. Arkadaşımda yapan kişiden benim için istemiş . Akşam saat 10 gibi mayaladım sonrada dayanamayıp uyuyacağımı anlayınca buzdolabina koydum, sabah kalktığımda hamurun buzdolabında bile kabarmış olduğunu gördüm.  Şekil verip tepsiye koydum, evden bir saatliğine çıktım geri geldigimde tepsiyi kaplamışlardı. Pişincede aynı pastane açmasına benzer açmalar oldular. Hamuru yaparken un katmadan önce yarısına maplep koymuştum, iç koyarkende birazına peynir birazına zeytin koymuştum,  mahleplilerin bazılarınıda  boş bırakmıştım. Bence en güzel içsiz mahlepli simitler oldu. Eşim asla hamur yemez haplepli olanları paylaşılamadı evde.











Malzemesi

  • 2 su bardagi ilik sut ( 2 cup)
  • 2 yumurta ( Aklarini hamurun icine, sarilarini ustunu kullaniyorsunuz )
  • 1 cay bardagi toz seker
  • 1 su bardagi siviyag (1 cup)
  • 2 yemek kasigi kuru maya ( instant yeast )
  • 1 tatli kasigi tuz
  • Siyah zeytin ( cekirdekleri cikartilmis )


  1. 1/2 bardak süte 2 yk. kuru maya (yada 50gr. yaş mayayı )2 tk. şekeri koyup 10dk. bekletin.
  2. Mayalı süt kabardiktan sonra büyükçe bir kaba koyup 1 1/2 bardak ılık süt, 2 yumurtanın beyazı (sarılarını üstüne ayırın), 1 su bardağı zeytinyağı, isterseniz 1 yk. mahlep,1 çay bardağı şekeri ilave edin ve yumurta çırpma teliyle şöyle bir karıştıın.
  3. İçine 1 tk. tuz ve aldığı kadar unu ( ele yapışmayacak kıvamda) ekleyin.Güzelce yoğurun.
  4. Hamurun üzerini kapatıp iki misli olana kadar kabarmasını bekleyin. Kabardıktan sonra kamurdan parçalar kopartıp tezgaha koyun ve her bir parçayı elinizle yuvarlayarak rulo yapın ve yine elinizle bastırıp düzleştirin içlerine ister zeytin ister peynir koyun ve kapatın.
  5. Rulo şeklindeki hamurun biraz elinizle çekip uzatarak uçlarını birleştirin.
  6. Tepsiye dizdikten sonra tekrar 1 saat kadar daha kabarmalarını bekleyin sonrada 180/350 derecede pişiri

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder